woensdag 17 juli 2013

Lunchpauze langs de E6

Ik maak niet vaak zo'n uitgebreide picknick van de lunch. Bij voorkeur houd ik de lunchstop onderweg in een supermarkt. Dan koop ik iets lekkers en eet dat gelijk in de 'koffiecorner' op. Maar die aanpak werkt niet in dit deel van Noorwegen. Er zijn gewoon te weinig winkels onderweg. Tijdens 135 km over de E6 ben ik vandaag geen winkels, cafés of andere binnenzit-gelegenheden tegen gekomen. De eerste winkels komen pas in Kirkenes, nog 5 km verderop.

Ik zat vandaag goed op schema (rond lunchtijd had ik er al 90 km op zitten) en vond dat het tijd was voor een uitgebreide lunch. Vooral had ik zin in een warme kop thee. Het was droog, maar met 8 graden niet echt warm. Ik heb het regenpak aangetrokken om niet te veel af te koelen tijdens de pauze.

Het fietste vlot over de E6. 135 km blijven een lange zit, vooral als het landschap nogal monotoon is. Grote delen van de route - met heide en berken op zandgrond - leken op de Hoge Veluwe, maar dan 10 keer groter. Voor afwisseling zorgden de rendieren langs de weg. Door auto's laten ze zich niet storen, maar zodra er een fietser aan komt, vluchten ze weg (misschien omdat ze de Rendiersalami in mijn fietstas ruiken?). Ik probeerde ze ze zo dicht mogelijk te naderen en snel te fotograferen. In de loop van de dag ging dat steeds beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten