dinsdag 16 juli 2013

De route van dinsdag 16 juli

Ilfjord - Tana Bru: 97 km.
Direct na de camping begon de route vanochtend met een mooie geleidelijke klim naar een hooggelegen (300-400 meter boven zeespiegel) glooiend landschap. Daarna ging het verder langs 2 fjorden en uiteindelijk langs de Delta van de Tana rivier naar het zuiden. Uniek voor Noorwegen zijn de zandbanken van de Tana Delta. Deze delta is een belangrijke habitat voor de grijze zeehond. Je zou de zeehonden kunnen zien liggen op de zandbanken. Maar vandaag waren ze er even niet. Langs de weg liggen echte zandduinen. Dat geeft een thuis gevoel: het lijkt (beetje) op de zuid-hollandse kust.

In Tana Bru zijn 2 grote supermarkten. Ik heb de voorraad eten helemaal aangevuld. Kassa, 50 euro... Vanavond gelijk een grote pan pesto tagliatelle gegeten. 

De camping in Tana Bru zag er erg onaantrekkelijk uit. Ik ben door gefietst naar de volgende camping 5 km verder op. Deze ligt iets rustiger. Ik heb hier Internet in de tent, maar niet in de eetkeuken. Dat is niet echt handig want ik heb geen stopcontact voor de oplader in de tent. Het ligt wel lekker.
Ik had een vrije plek midden op het grasveld uitgezocht. Ondertussen wordt ik ingebouwd door de campers. Er komt nu een soort vrachtwagen naast me staan. Ik voel me heel klein!

2 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd wat het wordt, Finland, Noorwegen......of toch het warme zuiden? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi anonieme jj! De knoop doorgehakt: Het wordt Oslo, stad bekijken, vrienden bezoeken en dan langs de Noorse Riviera trrug nasr Kristansand en langs de Noordzee fietsroute door Denemarken en Duitsland terug naar NL. Ergens begin / eerste helft augustus thuis? Groetjes! Hans

    BeantwoordenVerwijderen