vrijdag 26 juli 2013

De route van vrijdag 26 juli

Risor (camping Roed) - Lillesand: 99 km

Ik heb vandaag meer stil gezeten dan gefietst: veel en uitgebreide pauzes gehouden. In de huiskamer van het Rode Kruis zat ik bijvoorbeeld niet lang alleen. Ik heb van alles gehoord over het leven van de Noren. Boeiend.

Ik was best verrast toen ik aan het eind van de dag toch bijna 100 km bleek te hebben gefietst. Op een luie dag kom je dus ook ver. Het fietste een stuk soepeler dan gisteren: meer doorgaande wegen en een glooiender landschap met minder steile hellingen. Vandaag ging de weg vaker langs de rots, dan over de rots.

Onderweg op de fiets kan ik afstand en snelheid helaas niet meer aflezen. Sinds de vliegreis werkt de fietscomputer niet meer.  Dat ligt niet aan de SAS maar (waarschijnlijk) aan de batterij van de zender. De teller was al eerder een paar keer uitgevallen, maar deed het wat later dan weer gewoon. Nu niet meer dus. Aan het eind van de dag kan ik de afgelegde afstand wel exact aflezen op de telefoon (aan de hand van het gps-tracklog). Als ik fiets zit de telefoon echter in de tas (en meestal aan de zonnecel-oplader).

Volgens de bordjes langs de weg is het nog 30 km naar Kristiansand. Volgens de kaart is het nog 40 km. Hoe dan ook; ik heb morgen ruim de tijd om rustig op te staan, naar K-sand te fietsen en boodschappen te doen voor zaterdag een zondag. Om 15.30 uur moet ik inchecken bij de veerboot. Ik hoop dat ik de was morgen droog krijg. Dat zou moeten lukken. De was hangt nu al uit te druipen. Maar volgens de buurvrouw gaat het vannacht regenen. Dat zou jammer zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten