zaterdag 13 juli 2013

De tunnel der tunnels

Dit is hem: de Noordkaap-tunnel. Langer, dieper en steiler kom je ze niet tegen. Ik sta nu op het punt er in te duiken. Nog even de lampen aanzetten en het regenpak aantrekken (tegen de kou) en dan gaan we zien wat het is.

Na gisteravond heb ik mijn oorspronkelijke plan dus toch om gegooid. Het idee is nu om vanavond al naar de Noordkaap te gaan en daar van het uitzicht bij de middernachtzon te genieten.

De belangrijkste reden voor deze verandering is dat het vandaag nog droog is. Morgen worden regen (en wolken, slecht zicht) verwacht. De andere reden is (om heel eerlijk te zijn) dat de tunnel ook gewoon bij het naar de Noordkaap fietsen hoort. En dat het dus een beetje flauw is om met de veerboot naar het eiland van de Noordkaap over te steken. We zullen zien of ik daar over een half uur nog net zo over denk.

Ik zet nu de telefoon uit en stap op de fiets. Daar gaat ie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten