vrijdag 12 juli 2013

De route van vrijdag 11-7

Alta - Olderfjord: 109 km.
Mooie route over de hoogvlakte van Finnmark. Met een geleidelijke klim naar 400 meter, op welke hoogte je vervolgens lang blijft.

Van hier af is het nog 129 km tot de Noordkaap. Dat is langs de doorgaande route (op het kaartje de gele weg naar de stip rechtsboven). Op zich is de afstand goed in één dag te doen. Maar ik twijfel nog. Eigenlijk wil ik eerst naar Havoysund fietsen. Dat ligt westelijk (= links) op het uitsteeksel van het vaste land. Zondag zou ik vervolgens met de Hurtigruten boot van H-sund naar Honningsvag (25 km onder de Noordkaap) varen. Dit lijkt me de leukere route. Maar morgen is het mooi weer en zondag regent het... Twijfel, ik zie het morgen wel.

1 opmerking:

  1. Hoi Hans,

    De laatste dagen schrijf je niet zo vaak meer over lekkere taartjes. Niet meer te krijgen? Als je de kans krijgt, moet je jezelf wel blijven verwennen hoor. Zeker nu je bijna het meest noordelijke punt hebt bereikt. Leuk om te lezen over de Lofoten. Ik was trouwens aangenaam verrast toen je twee weken geleden op vrijdagmorgen even koffie kwam drinken, voordat Jaap en ik een stukje (in Nederland) gingen fietsen.
    Ik wens je nog een hele mooie reis de komende weken! Met weinig regen en veel rugwind. Je krijgt ook de hartelijke groeten van Ineke, Paul

    BeantwoordenVerwijderen