dinsdag 30 juli 2013

De route van dinsdag 30 juli

Sondervig - Ribe: 140 km

Ik moest me zelf dwingen te stoppen, zo lekker fietste het nog aan het eind van de middag. Het is relaxed fietsen in Denemarken: geen noemenswaardige hellingen, alleen tegenwind. Die was vandaag weer stevig, maar door de afwisselende route snel vergeten. Er waren buien voorspeld voor vandaag, maar die zijn over gewaaid. Het bleef bij een paar spetters.

Goed dat ik Ribe niet voorbij ben gefietst. Ribe is de oudste Deense stad en heeft een bijzonder gaaf middeleeuws centrum. Ik ben er vanavond nog even doorheen gefietst. Morgenochtend ga ik uitvoeriger kijken. Er zijn dus 2 viking musea in Ribe?! Als ik van de folders uit mag gaan is het ene musealer, het andere wat meer Archeon-achtig.

Waarschijnlijk laat ik het morgen bij een rondwandeling door het middeleeuwse stadje. Dat zie ik nog wel. Kijken hoeveel rust ik morgen heb.
Het is nog maar 50 tot 60 km tot de Duitse grens en dan zit Denemarken er al weer op. De Westkust van Denemarken is absoluut een aanrader: mooie fietsbestemming en meer!

Duinfietspaden, wind aan zee, badplaats-ontwikkeling, blauwe vlag, dynamisch duin, kust&cultuur: deze reis begint op een werkbezoek te lijken :-) De Deense westkust is inderdaad een goed studieobject voor team kustkwaliteit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten