zondag 28 juli 2013

Jutland is niet saai!

Ik had geen hoge verwachtingen van het fietsen door Denemarken. Het leek me een beetje saai: een zandige kust met duinen, net als in Nederland, maar dan "braver" en vooral "monotoon". In mijn hoofd zat ingebakken dat ik snel door Denemarken zou fietsen op weg naar Duitsland.
Geheel ten onrechte! Ik moet mijn ideeën over de Deense westkust bijstellen. Het eerste (noordelijkste) stuk van de westkust-fietsroute is me erg goed bevallen: het is juist een bijzonder afwisselend landschap, met duinen in alle soorten en maten, met levendige kustplaatsjes, lekker eten en de winkels zijn op zondag open!

Het enige minpuntje van de dag is de wind. Door is in de loop van de middag aangewakkerd tot windkracht 5 tot 6 en gedraaid naar het zuidwesten. Dat is precies de verkeerde richting!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten