maandag 15 juli 2013

Geen vuiltje aan de lucht?

Na 50 km heb ik uitgebreid geluncht, lekker in de zon, uit de wind, langs de weg. Broodje eten, foto's maken, met de zelfontspanner spelen, de route op de kaart bestuderen: ik heb me prima vermaakt. Ondertussen zag ik niet wat er achter me gebeurde. Toen ik terug naar de fiets liep zag de lucht er aan de horizon ineens heel anders uit. Een paar minuten later begon het hard te waaien, nog een kilometer verder brak de bui los. Toevallig reed ik net voorbij een parkeerplaats met een overkapte wc installatie. Daar kon ik prima schuilen. Iemand had daar zijn tent op gebouwd. Slim bedacht; ik kan me best voorstellen dat je dat voor een nachtje doet, maar dit zat tegen het aso aan. De tent was met houtschroeven verankerd in het plankier, er stond een dertig liter jerrycan met water bij en kratten hout voor een kampvuur. Dit was duidelijk niet voor even.

Na een kwartiertje schuilen was de bui voorbij en na een uur scheen zelfs de zon weer. Alleen de wind: die is gebleven en komt nu uit het zuiden. Dat is niet zo gunstig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten