zondag 14 juli 2013

Aan boord van de MS Finnmarken

De fietstocht naar de veerboot was heftig. Het regende en op de hoogvlakte van het Noordkaap-eiland stormde het. Ik heb niet vaak  in zulke  extreme omstandigheden gefietst. Ik werd bijna van de weg geblazen. Het was een overtreffende trap van de tocht vorige week zondag op Senja. Met als verschil dat ik deze weg kende, dat het maar 20 km zijn en dat ik een warme veerboot in het vooruitzicht had. Een beetje afzien op zijn tijd is best leuk.
Druipnat kwam ik aan bij de Hurtigruten boot. Een kleine tegenvaller daar was dat mijn fiets niet meteen aan boord mocht. Die moest buiten blijven staan. De bemanning was nog bezig met de evaluatie van de brandoefening die ze juist hadden gehouden. Ik mocht gelukkig wel wachten in de warme lounge. Daar heb ik een groot waterspoor achter gelaten. Ze zijn vast erg blij met mij.

De Hurtigruten is een bijzonder luxe veerboot. Het is eigenlijk meer een soort cruiseschip, met het bijbehorende bejaarde of bedaagde publiek. Het is een prima plek om een gebakje te eten (met papieren bord en beker, dat dan weer wel - het past niet echt bij de luxe pluche uitstraling van de boot, maar het is wel erg Noors).
Het is een beetje saai zo'n boot tochtje. Er is Wi-Fi aan boord, maar ook die is tergend traag. Dat werkt niet fijn. Ik verveel me nu al :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten