zondag 28 juli 2013

Autostrand

Tussen Lokken en Blokhus gaat de Westkust-fietsroute 15 km lang over het strand. Ook het autoverkeer kan tussen deze 2 plaatsen gewoon over het strand rijden. Daar wordt ook druk gebruik van gemaakt. Kom daar maar eens in Nederland om! Het laatste stukje strand waar je in Nederland met de auto op mocht rijden (het autostrand Oostvoorne) is ruim 10 jaar geleden afgesloten. En dat was geen doorgaande route.

Het fietst overigens, op zijn zachtst gezegd, beroerd over het strand. Op harde goed aangereden stukken gaat het nog wel. Maar zodra het zand een beetje losser wordt houdt het op. Dan hebben zelfs de relatief brede 26" banden van de Koga Worldtraveller te weinig volume en zak je genadeloos weg. Ik ben 3 keer vol onderuit gegaan. Gelukkig valt het zacht in het zand.

Na een paar kilometer worstelen met de fiets in het zand had ik er schoon genoeg van. Ook omdat ik mijn spullen graag heel houd. Zand en zout zijn funest voor de fiets. Zodra er een strandopgang kwam (= na een half uur waarin ik amper 5 km heb afgelegd) ben ik van het strand af gevlucht en ben ik met een omweg door het binnenland verder naar Blokhus gefietst. Leuk grapje om een doorgaande toeristische fietsroute over het strand te laten lopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten