vrijdag 19 juli 2013

Grense-Jakobselv: Snuplass - het keerpunt

Bij Grense Jakoslev houdt het op: verder gaat de Noorse kust niet. Hier begint Rusland. Ik geloof niet dat ik ooit zo ver van huis ben geweest. Na 4000 km (= fietsafstand vanaf startpunt Kristansand), kan ik nu alleen nog maar omkeren. 'Snuplass' betekent keerpunt.

Gisteren heb ik geschreven wat mijn plan verder is: Naar Oslo vliegen en het laatste 'ontbrekende' stuk Noorse kust fietsen en dan via de North Sea Cycle Route door Denemarken en Duitsland terug naar Nederland. De andere optie, waar ik lang over heb getwijfeld,  was door Finland naar Helsinki te fietsen en dan met de veerboot of het vliegtuig terug. De weersverwachting en de wat moeizamere logistiek om van Helsinki weg te komen hebben de doorslag gegeven voor Oslo te kiezen. Bovendien zou een reis door Noorwegen niet compleet zijn zonder een bezoek aan de hoofdstad en vind ik het ook heel leuk Tanja en Niels in Oslo op te zoeken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten