donderdag 11 juli 2013

Aan - Uit

Vandaag is het wisselend bewolkt met buien: met heel veel buien. Daarbij een flinke wind (5 Bft) en temperatuur 9 graden.

De foto is gemaakt na 27 km fietsen. Het was toen de derde stop om regenbroek en/of regenjas aan of uit te trekken. Daarna ging het tot 50 km goed (wat gespetter, maar droog genoeg om zonder regenpak te fietsen). Daarna begon het weer. Ik ben er chagrijnig van geworden. Ik kan geen regenboog meer zien, hoe mooi ze ook zijn boven het fjord.

Ik vind het niet erg een beetje nat te worden en trek niet voor iedere druppel het regenpak aan. Maar met deze temperatuur wil ik niet helemaal nat worden. Ik vind het ook niet erg even in regenpak door te rijden als het weer droog is. Maar als de zon echt blijft schijnen, dan is dat al snel veel te warm. Grrr... Met dit weer blijf je je dus omkleden en schiet je voor geen meter op.

De stemming zakte helemaal tot een dieptepunt toen bij de laatste uitkleed-actie de veter in de heupband knapte. Daar baal ik van. Vooral omdat ik nog niet zie hoe ik dit onderweg kan repareren. De veter is nodig om de broek strak om de middel aan te trekken. Het elastiek in de heupband is te slap: als ik de veter niet aantrek, dan zakt de broek de constant af. Dat fietst vervelend.Ik heb gewoon te weinig buik.

2 opmerkingen:

  1. Brrr, wat een temperaturen daar bij jou! En ik maar mopperen in Frankrijk dat het daar maar 20 graden was met fietsen ;-)
    Dat aan-uit herken ik ook goed, de groene weg naar het zuiden is niet voor niets zo groen, ik heb veel regen gehad. Veel succes met het bereiken van de Noordkaap.
    Groetjes,
    Lucy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Lucy! dat het hier niet echt warm zou zijn, wist ik natuurlijk wel. de gemiddelde dag temperatuur in Alta is in juli 13 graden. maar op het moment klagen zelfs de locals... vandaag was het nog kouder dan gisteren, maar droog. dat is beter te managen :-)
    groetjes!
    Hans

    BeantwoordenVerwijderen