zondag 14 juli 2013

De tijd verkletst

Gisteravond/vannacht kondigde ik aan vanochtend het dagboek bij te werken. Daar is dus niets van gekomen. Ik heb uitgeslapen tot 9 uur (!) en vervolgens uitgebreid ontbeten in de campingkeuken. Daar kwamen in de loop van de ochtend de andere campinggasten ook schuilen. Een Russische jongen is uit Moermansk hierheen gefietst, een sportieve Finse familie maakt fikse wandeltochten, en een stel uit Noorwegen is door Zweden en Finland getrokken. Ieder heeft zijn verhaal. De Finnen hebben me een Finse campinggids gegeven. Handig. Na deze ochtend ga ik er meer voor te voelen om door Finland terug te fietsen. Ik zie nog wel, eerst ga ik nog richting Kirkenes.

Nu zit ik aan de taart met de Italianen. Ik heb alles al op de fiets gepakt en fiets straks naar Honningsvag. Er is geen haast bij: de veerboot naar Kjollingsford vertelt pas om drie uur. Het is 20 km (met één stevige klim) fietsen tot de haven. Veel zin om eerder in H-vag te zijn heeft het niet op zo'n regenachtige zondagmiddag. De oversteek met de Hurtigrutten duurt 3 uur. Bij aankomst zoek ik vanavond gelijk een camping op. Niet veel fietsen dus vandaag. Dat komt morgen weer. Dan is het ook weer droog. Hoop ik :-) (maar is ook voorspeld).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten