maandag 24 juni 2013

Wachten op de trein

Ik heb nog best lang rondgehangen in Mosjoen, maar ondertussen heb ik iedere hoek van het dorp wel gezien. Sinds zes uur zit ik nu in de wachtkamer van het station. Er zijn stoelen, tafel, toilet, stopcontact, trein-dienstregelingen en een lego-speeltafel. Nog vijf uur wachten. Dutten en een beetje lezen. Er is nog één andere wachtende. Dat is een Duitse jongen die liftend naar de Noordkaap wil, maar al 48 uur gestrand is in Mosjoen en nu besloten heeft dan maar een stuk de trein te nemen. Het lift niet lekker in Scandinavië.

Ik heb een pak melk, een brood en een stuk kaas bij me. Daarmee kom ik de nacht best door. Op het vliegveld koop ik morgenochtend wel iets zoets. En vanavond haal ik vast nog een kop thee - aan de overkant zit een Narvesen winkel. Dat is een Noorse variant op de Bruna. Daar kan je voor 20 kronen een kop thee krijgen.

De trein vertrekt om 01.40 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten