zaterdag 8 juni 2013

Blogger-bugs

Het onderweg bijhouden van dit digitale dagboek gaat verrassend goed. Bijna iedere dag heb ik ergens/even toegang tot Wi-Fi. Wel loop ik tegen een paar onhebbelijkheden van de Mobiele Blogger- App voor de smartphone aan. Dat levert wat kleine ongemakken op, waarvan een aantal  jullie waarschijnlijk ook is opgevallen:
- om onverklaarbare redenen plaatst Blogger afbeeldingen soms ineens een kwart slag gedraaid of zelfs helemaal op zijn kop. Vooral met portrait-afbeeldingen heeft de App moeite. De optie om afbeeldingen te draaien ontbreekt in de mobiele App. Sorry voor het ongemak. Als ik een keer achter een echte pc zit zal ik de plaatjes recht zetten;
- de mobiele App dateert berichten op het moment dat ze worden ge-upload. Ik kan berichten vooraf klaar zetten. Dat is handig als ik geen internet verbinding heb. Maar als ik ze dan later upload klopt de datum dus niet meer. Als ik er aan denk, zal ik in voorkomende gevallen de juiste datum in het bericht zelf melden;
- op zich is het erg handig dat je per bericht een locatie aan kunt geven. Kan je zien waar het is.Maar ook dat werkt niet goed als ik dat vooraf doe bij het berichten klaar zetten. De App vraagt bij het uploaden namelijk opnieuw naar de locatie - en dan kan ik alleen kiezen uit locaties in de buurt van waar ik op dat moment ben;
- meerdere afbeeldingen tegelijk in 1 bericht plaatsen doet de App soms foutmeldingen geven bij het uploaden. Ik heb de indruk dat dit afhangt van de snelheid van de verbinding. De makkelijkste oplossing die ik hiervoor heb gevonden is 1 plaatje per bericht. Daarom zien jullie af en toe dus veel berichten op 1 dag;
- de vele schrijf en type fouten tenslotte liggen niet aan de Blogger App, maar aan mijn dikke vingers en de soms ongelukkige automatische woord-aanvulling van de Android-telefoon.

Genoeg gemopperd, het is natuurlijk geweldig dat dit allemaal onderweg op de telefoon kan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten