dinsdag 11 juni 2013

KODE

KODE is het museum van moderne kunst in Bergen. Uiteraard heeft KODE en indrukwekkende Munch collectie (met een kleine litho van de schreeuw), maar daarnaast is er nog veel meer moois te zien. Met een kaartje krijg je toegang voor twee dagen. Die heb je nodig ook als je alles goed wilt bekijken. Ik heb er echter een flitsbezoek van gemaakt en me vervolgens in het museumcafé geïnstalleerd. Hier heb ik met internet en de kaart bij de hand de route voor de komende dagen uitgezet. Ik ga morgen met de trein naar Voss om meer in het "binnenland" te gaan fietsen. De bergen in, diepe fjorden een de gletsjers opzoeken.
De treinrit bespaart me een halve dag langs de snelweg fietsen. De stad uit fietsen is hier niet echt leuk. Maar de stad zelf is een bezoek zeker waard!

1 opmerking: