dinsdag 18 juni 2013

Nieuwe strategie: schuilen

Gisteravond heb ik reisberichten van andere Noorwegen fietsers gelezen. Ook zij hadden te dealen met regen en kou. In hun verhalen kwam ik regelmatig het woord "schuilen" tegen. Dat heb ik vandaag uitgeprobeerd. Ik was het fietsen in regenpak namelijk een beetje zat. Daarbij kwam de regen vandaag met vlagen: zo af en toe een bui. Verder had ik vandaag ook alle tijd: ik was sowieso niet van plan verder te fietsen dan Trondheim. Morgen een dag niet fietsen en de stad bekijken.

De eerste keer schuilen ging prima: ik had een gidsje over Trondheim (vanochtend gekregen van een Duitse campinggast) bij me, dat heb ik lekker uitgelezen en toen was het al weer droog. De tweede keer was wat lastiger. Na een kwartier regende het nog steeds, had ik alle grassprieten onder de boom wel gezien en besloot ik toch maar het regenpak aan te doen. Toen stopte het gelijk met regenen. Bij de derde bui geloofde ik het verder wel. Helemaal toen ik zag dat ik in anderhalf uur nog geen 12 km had afgelegd. Regenpak aan en doorfietsen! Schuilen is toch niet "mijn ding".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten