donderdag 20 juni 2013

De route van donderdag 20/6

158 km: Flakk-Namsos.

Om half 9 met  de veerboot het Trondheimfjord overgestoken en vervolgens via een binnendoor weggetje naar de FV720. Deze afkorting was wegens werkzaamheden eigenlijk voor alle verkeer afgesloten, maar ik kon er wel langs fietsen. Misschien verklaart dit waarom het de rest van de route zo ongelooflijk rustig was. Ik ben 2 uur lang geen enkele andere weggebruiker tegen gekomen. Ook verder waren er weinig voorzieningen. Pas na 70 km was er een buurtsuper-café-benzinepomp. Daar werd ik uiterst vriendelijk ontvangen en getrakteerd op chocoladecake bij de thee. Ongeveer 15 km verder volgde het eerste gehucht. Na 100 km bij Malm (tweede pauze, weer binnen bij de COOP-Market thee drinken) ging de route verder over de RV17. Dat is de weg die ik de komende dagen blijf volgen. Deze eerste 60 km was de RV17 voor Noorse begrippen vrij druk, maar dat zal verder op wel afnemen. Het is ook de meest voor de hand liggende toeristische noord-zuid verbinding. Dat merk je aan de groepen motorrijders en de witte campers die voorbij komen. Waarschijnlijk kom ik nu ook wat meer fiets toeristen tegen. Vandaag waren het er vijf: de drie Noren van het vorige bericht en twee (aan fiets en uiterlijk te zien-ik heb ze niet gesproken) Nederlanders.

Het zat er al een paar dagen aan te komen: ik ben nu echt verkouden. Het fietst er gelukkig niet minder om. Het liep vandaag lekker. De planning was na 125 km een camping te pakken, maar daar was ik zo vroeg dat ik besloot door te fietsen. Een Zwitserse dame had me een camping kort voor Namsos aangeraden. Daar zou het zo mooi zijn. en dat was nog maar 30 km verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten