maandag 10 juni 2013

De route van maandag

Leirvik-Bergen: 78 km met een veerboot oversteek van 50 minuten. Op het kaartje kan je zien dat ik de GPS pas na vertrek van de boot heb  uitgezet.
Het eerste stuk naar de veerboothaven ging lekker vlot. De veertig kilometer naar de veerboot had ik binnen twee uur afgelegd, over rustige wegen in een glooiend Alpen-(Alm)-landschap. De veerboot stond juist op het punt af te varen toen ik aankwam. Ik fietste in volle vaart (als enige fietser) als laatste het autodek op. Daardoor was ik mooi op tijd aan de overkant. Vervolgens ging het moeizamer: het typische "de grote stad in fietsen", met de bijbehorende wegopbrekingen in de voorsteden, omleidingen, onhandige fietspaden, ontbrekende route bordjes enzovoorts. Maar met hulp van de GPS heb ik toch vrij vlot de weg naar de camping gevonden. Het is een echte stadscamping met als andere gasten een grote groep Ierse travellers en werklieden uit Polen en Uganda. Niet erg gezellig of fraai gelegen,  maar wel vlak bij de Metro naar het centrum. Ik blijf hier twee nachten, morgen een dag stad + het vervolg van de trip uitstippelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten