zaterdag 22 juni 2013

Race tegen de klok

Het plan voor vanochtend was de veerboot van 8.30 uur te nemen naar het eiland Somna, zodat ik rustig de tijd zou hebben om over het eiland te fietsen. Ik had op de kaart uitgeteld dat de afstand 23 km is van de camping tot de veerboot. Als ik om zeven uur weg zou fietsen; had ik rustig de tijd om dat te halen.
Natuurlijk heb ik weer te lang getreuzeld  met inpakken; uiteindelijk was het kwart over zeven geweest toen ik op de fiets stapte. Dat kon wel eens krap worden, dacht ik. Vooral toen ik ontdekte dat die vlakke kustweg helemaal niet zo vlak was en de wind bij vlagen loeihard om de hoek kwam zetten. Uiteindelijk was ik nog vijf minuten te vroeg. 23 km gefietst met een gemiddelde van 21 kmh. Niet slecht met die wind (en regen). Drijfnat en stomend kwam ik aan op de veerboot. In de salon (deze keer met uitzicht - in veel Noorse ferries kan je niet naar buiten kijken) heb ik me zelf verwend met een dure kop thee en een Noors koud pannenkoekje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten