zondag 16 juni 2013

Kopje koffie van de tunnelwachter

De tweede niet doorfietsbare tunnel van vandaag was de Atlantic Ocean Tunnel. Ik had gehoopt met de bus mee te kunnen (de tip van de campingbaas)  maar de streekbus naar Kristiansund haalde me 10 km voor de tunnel in. Bij het tolplein voor de tunnel aangekomen ben ik gelijk door naar het loket gefietst. De tunnelwachter haalde zijn collega er bij. Zij vertelde me dat de volgende bus pas over ruim 3 uur zou komen (zondag-dienstregeling). Maar zij kon wel een lift voor me regelen. Ik moest maar even wachten op de parkeerplaats tegenover hrt tolpoortje. Na een paar minuten kwam ze een kop koffie brengen, nog iets later wat leesvoer (folders over de tunnel en Kristiansund) en toen kwam de collega nog een praatje maken. Zo kom je je middag wel door. Helaas rijden er op zondag niet zo heel veel bestelbusjes door de tunnel. Na een uur was het beet en kreeg ik een lift van een dame met een klusbedrijf.

De tunnel is 5769 meter lang, het diepste punt ligt 248 meter onder de zeespiegel, stijgingspercentage bedraagt 10%.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten