vrijdag 7 juni 2013

Nordsjørittet - volksfeest - fietswedstrijd

In Egersund stond vanmiddag het dorp op zijn kop. Van alle kanten kwamen ouders met kinderen op mtb-fietsen aangezet. Op het plein bij de haven verzamelden honderden kleine kinderen voor een fietswedstrijd. Dat heb ik geweten. Een uur later reden ze me tegemoet. Ik reed precies tegen de wedstrijd in. Ik ben snel aan de kant gegaan om ze langs te laten en aan te moedigen. En ik heb een huilend jongetje met de ketting tussen de spaken weer op weg geholpen. Mijn goede daad van de dag :-)
Morgen racen de volwassenen van Egersund naar Sandness. De Nordsjørittet is een begrip hier. Het is voorpaginanieuws.
http://www.nordsjorittet.no/
De begeleiders van de race vertelden me in Egersund dat ik er morgen niets van zal merken, want het is een off-road race. Vervolgens heb ik dertig kilometer over de route van de race gefietst. Overal stonden markeringen langs het pad, waren gevaarlijke punten, afstanden en tussensprintjes gemarkeerd. Kijken of ik ze morgen tegen kom. Waarschijnlijk ben ik ze vooruit. Hoop ik. Anders halen ze me vast in en daar kan ik niet zo goed tegen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten