zaterdag 22 juni 2013

Gespot!

De laatste dagen staan er steeds vaker van dit soort waarschuwingsborden langs de weg. Maar ik had nog geen rendier gezien. Ik was van plan een blog berichtje te schrijven met de titel: "ze zijn er wel, maar je ziet ze niet". Dat hoeft niet meer. Ik heb vanmiddag mijn eerste rendier gezien: een hele echte grote! Zij (geen gewei?) dartelde vrolijk in een grasveld langs de weg op zo'n honderd meter afstand van me. Ze zien er koddig uit, deze beesten: een mengvorm van een hert en een paard (maar dan een werkpaard, geen renpaard).

Geen foto, helaas. De batterij van de Nikon is al twee weken leeg (en kan ik niet opladen, stomme actie) en met de groothoek lens van de telefoon zou het alleen maar een bruine stip in het groen zijn. Bovendien: voordat ik de telefoon uit de tas heb gepakt, ontgrendeld, camera ingeschakeld, is zelfs het sloomste rendier al lang verdwenen :-(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten