woensdag 19 juni 2013

Puzzelen op de route

Eigenlijk ben ik dus 6 dagen te vroeg in Trondheim aangekomen. Ik heb een retourvlucht Trondheim-Amsterdam geboekt voor volgende week: dinsdag 25/6 heen, maandag 1/7 terug. Ik ga een paar dagen naar Nederland voor de verjaardag van Lieke en de diploma uitreiking van Jelle.

Nu heb ik hier dus 6 dagen "over". Ik heb verschillende opties de revue laten passeren, variërend van een paar dagen rond Trondheim touren, een ritje Trondheim-Oslo (ook een klassieker: http://m.styrkeproven.no/ - daarvoor is het helaas net 3 dagen te vroeg), of nog een stukje door naar het Noorden. Dat laatste trekt het meest en gaat het waarschijnlijk worden. Ik ga straks langs het station om te checken of ik het goed heb gezien, maar ik kan waarschijnlijk maandagavond 24/6 met de nachttrein van Mosjoen naar Trondheim Airport terug komen en dan nog ruim op tijd in kunnen checken voor de vlucht. Fiets en uitrusting laat ik dan ergens in Mosjoen achter. Om een en ander goed te kunnen organiseren wil ik liefst a.s. zondag in Monsjoen aankomen.

Mosjoen ligt een goede 400 km boven Trondheim. Vanaf Steinkjer zijn er twee routes mogelijk: 1. de directe, over de E6 (de doorgaande Noord-Zuid verbinding van Noorwegen), of de FV17 (de toeristische route langs de kust). Voordeel van de E6 is dat deze route een stuk korter is, meer voorzieningen onderweg heeft en geen veerboten kent. Nadeel is dat de weg een stuk drukker en landschappelijk minder aantrekkelijk is. De FV17 route is 80 km langer een kent een flink aantal veerboot oversteken. Vanochtend dacht ik op nummer zeker te gaan en voor de E6 te kiezen. Maar na een bezoek aan de Tourist Info neig ik nu toch meer naar de Kustroute. Ik heb een boekje mee gekregen met route info en een overzicht van alle veerverbindingen. Vanavond nog een keer door rekenen, maar de RV17 moet ook goed te doen zijn in 4 dagen. En een beetje uitdaging is ook niet verkeerd. Keuzes maken blijft moeilijk ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten