vrijdag 13 april 2018

Waar koop je spiritus in Spanje?

Eerlijk gezegd weet ik het nog steeds niet. 

Zoeken naar brandstof voor de camping brander wil in het buitenland wel eens uitdaging zijn.  Huis-, tuin- en keukenmiddeltjes die in Nederland algemeen te verkrijgen zijn, zijn dat elders vaak niet. Spiritus zit blijkbaar niet in het standaard pakket van de Spaanse huishouding. Je vindt het niet bij de schoonmaak middelen in de supermarkt of drogisterij. Bij Spaanse buitensport winkels tref je alleen gas- en benzine branders aan. Ik ben vanmiddag op zoek gegaan naar een bouwmarkt, tuinwinkel of automaterialenhandel in de hoop daar wat te vinden. Onderweg door de buitenwijken van Girona kwam ik langs een grote "Koopjeshal" waar ze van alles verkochten. Midden in de winkel was het raak. Een hele plank met diverse maten flessen bio-ethanol en poets alcohol. Einde zoektocht. Ik snap echter nog steeds waarom die flessen daar stonden (bij de tuinmeubelen, tegenover het speelgoed?) en waar ik nu een volgende keer moet zoeken. Maar goed, met een liter spiritus kan ik weer ruim een week vooruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten