dinsdag 10 april 2018

Dag 12: Met zon en wolken door de Gard en de Cevennen

Na de nattigheid van de laatste dagen was het fijn vandaag "droog" te fietsen. Na vertrek uit Les Vans liet ik snel de Ardeche achter me om door de Gard en langs de Cevennen verder naar het Zuiden te koersen. Ondertussen zit ik echt in Zuid-Frankrijk. Mooi land!

Helemaal weg is de regen nog niet. Volgens de weersverwachting verandert dat de komende dagen niet. In de loop van de middag verdween de zon. Om vier uur werden de wolken donker en dreigend, trok de wind plotseling aan en vielen de eerste druppels. Ik had graag 2 uur verder gefietst, maar ik zag het er nu van komen dat ik dan in een heftig noodweer terecht zou komen. Daar had ik geen zin in, dus besloot ik snel een accommodatie voor de nacht te zoeken. Dat viel niet mee. Ik was vlak bij een camping met trekkershutten. Dat leek me een prima optie, maar 85 euro voor één nacht vond ik echt te gek. De campingbaas vond dat ook, maar bood geen alternatief. Vervolgens ben ik de adressen uit de reisgids en de aanvullingen daarop afgegaan. Die gites en hotels bleken niet meer te bestaan, tijdelijk gesloten of anderszins (vandaag?) verlaten te zijn. Na diverse omzwervingen en van het kastje naar de muur gestuurd te zijn, bleek Booking.com weer de oplossing. De grote internet-platforms hebben hun zaakjes duidelijk het beste voor elkaar. Volgende keer raadpleeg ik maar meteen Booking.com. Dat had me nu ook minstens 2 uur zoeken, bellen en rondfietsen bespaard.
Voordeel van de zoekactie is dat ik in het mooie dal van de Herault terecht ben gekomen. Een rivier waar 's zomers veel  kano wordt gevaren.

Logeeradres: Hotel de la Poste in Ganges. Het regent vanavond stevig door.

Afstand: 115 km, 1150 hm.

2 opmerkingen:

  1. Je schiet al lekker op! Hopelijk heb je gisteren ook Cirque du Navacelles bezocht.
    Succes en je komt nu in een erg mooi stukje Frankrijk. groetjes van Lucy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lucy! Ja mooi dat was mooi stukje Frankrijk. Cirque en vervolg heb ik door de regen gemist. Met "pijn in het hart" toch maar stukje overgeslagen. Nu verder door Spanje. Het is weer droog! Groeten in Den Haag!

      Verwijderen