dinsdag 17 april 2018

Dag 18: Repatriëring organiseren in Girona

Het is slechts een kleine kwetsuur van de voet. Maar het is een heftige confrontatie met de eigen kwetsbaarheid. Als lopen niet meer gaat kom je nergens.
Nou ja: op eigen kracht kwam ik vandaag tot ongeveer 50 meter van het hotel (later met krukken zelfs 200 meter!). Voor alles wat van verder moest komen, was ik aangewezen op de hulp van anderen.

Dan blijken reisverzekering en de service  van de bijbehorende alarmcentrale (NKBV/ANWB) handig. De alarmcentrale heeft vandaag alle vervoer voor mij en de bagage morgen geregeld. En me daarmee ook echt "ontzorgd". Ook de mensen in Girona waren zeer behulpzaam. Het personeel van Hotel Europa had veel geduld met me en heeft me geholpen met allerlei praktische dingetjes, Saskia en Dave van Bike Breaks Girona hebben een grote kartonnen doos om de fiets in te pakken naar het hotel gebracht, de dames van de Farmacie hebben me aan krukken geholpen, de bediening van Bar Oasis (terrasje direct tegenover het hotel) heeft me de hele dag van thee voorzien (de koffie op de foto is een uitzondering). Via telefoon en internet heb ik hulp, steun en adviezen gekregen van het thuisfront. Het was een warm bad☺!

Morgen komt het dan ook zeker goed met de terugreis. Om kwart voor tien word ik opgehaald door een taxichauffeur, die me op Barcelona Airport "overdraagt" aan de zorgen van de KLM. Ik laat het over me heenkomen. 

En de voet waarmee het allemaal begon vraagt nog even geduld,  maar ook daarmee komt het vast snel weer goed. Met dank aan zelfverherstellende vermogen van het menselijk lichaam...

1 opmerking: