vrijdag 13 april 2018

Dag 13 - ...: Vlucht naar voren?

Het was even stil op het fiets-blog. Vrienden en familie die me via Facebook volgen hebben gezien waarom: sinds afgelopen dinsdag heb ik namelijk helemaal niet meer gefietst. Voor de niet FB-volgers hierbij een update voor de afgelopen dagen. 

Dinsdag kwam ik net voordat het begon te regenen aan bij Hotel de la Poste in Ganges. Vanaf het moment dat ik binnen was heeft het onafgebroken geplenst. Volgens de weersverwachting zou de regen in Zuid-Frankrijk en Noord-Spanje tot zondag aanhouden. Ganges is een aardig plaatsje, maar geen geschikte plek om dagenlang te wachten op beter weer. Woensdag ben ik daarom met de streekbus naar Montpellier vertrokken. Daar heb ik gelogeerd in een soort studentenhuis. Donderdag ben ik met regionale treinen van Montpellier naar Girona (Catalonië) gereisd. Nu zit ik dus in Spanje. En het regent nog steeds.

Natuurlijk vind ik het jammer dat van het fietsen  de afgelopen dagen niets terecht is gekomen. Zeker toen ik in de trein zat en de zon (even) begon te schijnen. Het is een mooi traject met prachtig uitzicht op de kust. De doorsteek door de Pyreneeën had ik graag op eigen kracht gedaan. Maar ook op deze manier geniet ik. Vakantie is meer dan fietsen alleen. De geïmproviseerde reis en verblijfplaatsen zijn een avontuur dat tot verrassende ontmoetingen en boeiende gesprekken  leidt. In een huiskamer in Montpellier samen met een Frans lerarenechtpaar, een uit Iran gevlucht kunstenaarsstel en drie werkstudenten in 3 talen discussiëren over de Franse politiek en Europese ontwikkelingen is een voorbeeld van een ervaring die ik anders niet had gehad.

Meer over de Franse actualiteit: http://www.e-pages.dk/volkskrant/307/article/714393/23/2/render/?token=6e773910a43bd29c5fa093a84e11ef21

Geen opmerkingen:

Een reactie posten