woensdag 4 april 2018

Dag 6: Langs het kanaal van Champagne naar Bourgondië = wel de goede sloot nemen!

Eén foto (zie hieronder) is genoeg voor de rit van vandaag. Het ging namelijk de hele tijd langs "le Canal entre Champagne et Bourgogne" en het was erg nat. Helaas was die nattigheid niet alleen van de ochtend. Na een half uur begon het namelijk weer te regenen. Al snel waren de handschoenen volledig doorweekt. Ik besloot de hele rit in een gestaag tempo en aan één stuk door te rijden. Genoeg bewegen om warm te blijven, maar vooral niet te hard trappen om te gaan zweten en verder ook niet te stoppen om foto's te maken. Jammer van de velden met gele sleutelbloem, jammer van de historische sluisjes en de pittoreske dorpjes, maar ik wilde niet afkoelen...

Kort voor Pontailler begon toch de zon weer te schijnen en kon eindelijk het regenpak uit. Ik heb eerst in de supermarkt inkopen gedaan en  kreeg daarna een gastvrij onthaal op de camping. Ik was ook hier de eerste fietskampeerder van het seizoen. Deze keer moest ik zelfs van de campingbaas op de foto.  Nu sta ik op de FB pagina van camping La Chanoie. Na het opzetten van de tent barstten de buien weer los. Het plan om ergens binnen te gaan eten is niet gelukt. De campingbaas had een goede tip, maar zijn restaurant was, net als de andere 2 in het dorp, fermé.

65 km, 200 hm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten