zondag 22 april 2018

Dag 19: Terug in Woerden!


Het ging anders dan gepland, maar alles bij elkaar ging het best vlot. Dinsdagochtend zat ik nog aan het ontbijt in Girona. En aan het eind van de dag zat ik thuis in Woerden met een kop thee aan de keukentafel. Ook fiets en de bagage zijn weer terug in Woerden.

Na het ontbijt kwam een ziekenbroeder met een ambulance(/busje voor ziekenvervoer) naar het hotel om me met fiets en al naar Barcelona Airport te brengen. Dat liep volgens plan, maar vervolgens bleek bij de check in balie dat er iets niet in orde was met de boeking van mijn vlucht. Na een serie telefoongesprekken heeft de Alarmcentrale een andere vlucht met een andere maatschappij geregeld. Met een beperkte vertraging ben ik naar Nederland gevlogen. Op Schiphol stond een taxibusje klaar om me naar Woerden te brengen.

Woensdagochtend had ik gelijk een afspraak bij de arts in Woerden. De diagnose is duidelijk: een ingescheurde enkelband. Ik moet rekenen op 6 tot 7 weken voor ik weer normaal en pijnloos kan lopen. De voet is ingezwachteld om de zwelling terug te brengen, maar mag voorzichtig worden belast. Beweging bevordert het herstel. Ik zal voorlopig een beetje rustig aan doen. Morgen (maandag) ga ik weer werken.

Jammer van het voortijdige einde van deze vakantie. Ik was graag nog 2 weken door Spanje gefietst (bestemming Andalusië). Het is niet anders. Ik heb genoten van de eerste weken (ook al was het niet altijd even droog & warm). En met het mooie weer in Nederland was het geen straf om hier met het been omhoog te zitten ;-).








Geen opmerkingen:

Een reactie posten