woensdag 4 april 2018

Dag 6: Onthaasten...

Om 11 uur vanochtend regende het nog steeds, ging de dame van de receptie naar huis en moest ik de receptie verlaten. Daarop heb ik me weer geïnstalleerd in het washok. Dat kende ik nog van gisteravond. Er was verder helemaal niemand op de camping.

Er is internet, free wifi en een stopcontact in het washok. Met donsjack en regenbroek aan is het er best uit te houden. Na een tijdje had ik de krant uit, begon buienradar (net als de andere meteo sites) echt te vervelen en ging ik openstaande mailtjes afwerken. Onthaasten is niet mijn sterkste kant. Maar ik had me ondertussen neergelegd bij een gedwongen rustdag. Een rustdag is sowieso wel een verstandig idee.

Rond lunchtijd hield de regen op. En bleef het zowaar een tijdje droog. Sommige meteosites gaven op dat moment ineens een "droog venster" van een uur of drie aan. Alleen volgens buienradar regende het nog steeds en zou het dat ook blijven doen. Twijfel. Toen het rond 14 uur nog steeds droog was ben ik alsnog op de fiets gestapt om naar de camping  in Pontailler sur Saone te rijden. Dat is ongeveer 60 km. En dus goed in die 3 droge uurtjes te doen. In Pontailler zou ook meer te doen zijn dan op de plek waar ik nu zat: er zijn restaurants en er is zelfs een supermarkt.

Bovendien: met twee halve dagetappes (gisteren en vandaag) heb ik die rustdag eigenlijk toch ook gehad?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten