maandag 9 april 2018

Dag 11: Gorges de Chassezac

De Gorges de Chassezac zijn alles wat ik me van een kloof in de Ardeche voorstel: een wild romantisch landschap met een snelstromende beek diep onder in het dal, steile rotswanden, mediterrane dorpjes die tegen die wanden aankleven en imposante afgronden. Een klim- en kano-paradijs. Je moet er geen hoogtevrees hebben. Het enige dat vandaag ontbrak was de zon, maar wolkenflarden en regengordijnen voegen ook wat toe aan de beleving. 

Omdat ik vanwege de kou eigenlijk helemaal niet wilde stoppen (en vooral de handschoenen niet uit wilde doen) heb ik slechts 1 foto gemaakt (eigenlijk voordat je echt in de kloof afdaalt) die de Gorges geen recht doet, maar toch een indruk geeft van het soms bijna alpiene karakter van deze route.

De Gorges de Chassezac scoren vanaf vandaag hoog in de top 10 van mijn favoriete fietsroutes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten