vrijdag 25 maart 2016

Lola Fit: bikefitting en personal coaching

Spannend! Ik ga het fietsen wat (nog?) planmatiger aanpakken. Gisteren en vandaag heb ik de intake gedaan voor het Lola-Fit programma. Remco Kuylenberg van Bike Physics heeft me donderdag uitvoerig ingemeten en met een zogenaamde "dynamische bike fitting" volgens het RETUL systeem mijn fiets (en fietsschoenen) mijn fiets nauwkeurig afgesteld op een biomechanisch en ergonomisch optimale positie. Vervolgens heb ik vanochtend met Jacques Helderop van Satori Coaching&Training doelstellingen, ambities en beschikbare tijd voor de training besproken. Jacques gaat op basis hiervan een trainingsschema voor me uitwerken. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitwerken!

Simon Willis (oude bekende van het zeekajakken maar tegenwoordig meer triatleet dan kajakker) heeft een uitgebreid artikel over de RETUL bike-fitting geschreven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten